woensdag 19 juni 2013

19 juni weer naar huis

Om 8.30 uur zijn we vertrokken van camping de Pampel in Hoenderloo. Op de A50 bij het eerste de beste tankstation broodjes gekocht en om 10. 40 waren we in Leeuwarden bij onze caravanstalling. Om 11.30 uur parkeerden we voor ons huis om de auto uit te laden. We hebben een geslaagde vakantie gehad die 6  1/2 week heeft geduurd. We bezochten 5 landen en hebben plm 4800 km gereden.

dinsdag 18 juni 2013

18 juni Hoenderloo

Vanmorgen om 8 uur vertrokken uit Maria Laach en om 11.45 uur waren we op camping de Pampel te Hoenderloo. (Acsi 332) Hier waren we eerder geweest. Het is een schitterende camping zonder vaste plaatsen maar mét een zwembad. En dat is aangenaam als de temperatuur tot boven de 30 gr. stijgt!!!
We hebben 's middags de Fendt schoongemaakt en de tassen ingepakt zodat we morgen zo naar huis kunnen. Dat is nog een rit (je) van 150 km.
zwembad van de Pampel
het was warm vandaag...!

plaats 120 op de Pampel te Hoenderloo

17 juni van Bad Bellingen naar Maria Laach

Om 8.30 uur vertrokken we via de A5 richting noorden. Ter hoogte van Straatsburg zijn we de Rijn overgestoken Frankrijk in. Dit vanwege filemeldingen. De A 35 in Frankrijk is een gratis snelweg. Bij Lauterbourg doken we weer Duitsland in. Via de A 61 zijn we toen in Wassenach/Maria Laach terecht gekomen. Enkele km's voorbij de kloosterkerk ligt camping Laacher See (Acsi 675). We waren hier ronde de klok van 15.30 uur en kregen plaats 165 toebedeeld aan het eind van deze langgerekte camping. Op zich is deze prachtig gelegen camping de moeite waard maar toch zien ze ons hier niet snel terug!! De ontvangst is hartelijk!! En dan gaat de slagboom omhoog en moet je eerst over een viertal drempels rijden!!! Ja en flink hoog dus de caravan stuitert van het ene wiel op het andere!!! Onnozel natuurlijk want er is niemand die met een rotgang door de slagboom rijdt!!! Daarna heb je zo om de 75 meter van deze verkeersremmers!!!! Men vond zelf ook dat er wat veel waren!! Nu haal dan weg denk ik dan! Trots wordt er gemeld dat er Wlan dus wifi is!! De dame van de receptie antwoordde me ietwat beschaamd dat de prijs 6 euro per dag was!!! Ja dan slaan we wel een beurt over!!! Om 17.15 uur bestelden we broodjes en vroegen of we ook op het terras een biertje konden nuttigen. Geen probleem maar wel een kwartier wachten want ze gingen pas 17.30 uur open. Toen we terug naar de caravan liepen zagen we wel een gezelschap op het terras zitten!!!! http://www.camping-laacher-see.com/de/Start.html  Wel heb ik nog kans gezien de fraaie Romaanse Abdij kerk van Maria Laach te bezoeken. Een prachtige kerk.

de Frans/Duitse grens aan de L87

onze plek op camping Laacher See

de kloosterkerk van Maria Laach

brood halen. Ook hier drempels

ingang camping Laacher See.

zondag 16 juni 2013

16 juni van Italië naar Duitsland

Vanmorgen om 8.30 uur zijn we vertrokken vanuit Iseo op weg naar Duitsland. Bij Rovato op de autostrada gegaan en via Como en Lugano door de St. Gotthardtunnel richting Basel. 20 km ten noorden van deze stad ligt Bad Bellingen en hier staan we op camping Lug ins Land. (Acsi 61) Deze camping is geschikt om er wat langer te staan maar op een apart veld staan veel doortrekkers. Bij de camping een prima restaurant. Wifi kost 3 euro per dag. http://www.camping-luginsland.de/ Overigens is het aan deze kant van de Alpen ook mooi weer. 29 gr.!!!!!!

Italiaans/Zwitserse grens

de Matterhorn doemt op

onderweg even pauze

camping Lug ins Land in Bad Bellingen

15 juni opruimen en feest

Zaterdag opnieuw warm!! Dus lekker op de camping gebleven. In de loop van de dag begonnen met het schoonmaken van de luifel die onder de vogelpoep zat. Maar het viel mee. De mat even door het meer gehaald zodat die brandschoon mee kon. 's Avonds was er vanaf 19 uur een gratis buffet aangeboden door campingbaas Lucca. Hier zijn we met onze buren uit Groningen heen geweest. Gerard en Hennie Boekaar. Het was erg gezellig.

onze tafel

Ankie met Gerard en Hennie Boekaar

Karaoke

links Lucca

donderdag 13 juni 2013

13 juni

Vandaag was het warm!!! Heerlijk voor de caravan gezeten aan de rand van het meer...! Vanavond deze twee foto's gemaakt. Het Lago 'd Iseo in avondstemming...!

Lago 'd Iseo

ons plekje

woensdag 12 juni 2013

12 juni. Brescia

Vanmorgen weer naar Brescia gegaan. Vorige week waren o.a. de kerken gesloten en dat hebben we nu ingehaald. Brescia is een oude indrukwekkende stad. Van het Romeinse Forum is nog iets bewaard gebleven maar de Rotonda de oude Dom slaat alles!!! De nieuwe Dom is weliswaar veel groter maar de oude maakt meer indruk. Er was nu ook geen markt op het Piazza della Loggia zodat ik het stadhuis nu goed kon fotograferen.

Loggia (Stadhuis)

zo zag de Loggia er uit tot 1914. In dat jaar is de kap er op gezet.